История, Наука, Искусство: Коллекция работ художников

Поиск по этому блогу

2013-04-18

Коллекция работ художников

Коллекция 

«Во всём мне хочется дойти
До самой сути:
В работе , в поисках пути,
В сердечной смуте».
(Б.Пастернак)


В начале 70-х годов я впервые познакомился с творчеством московских художников-нонконформистов. Картины их поразили своей необычностью и явным противоречием канонам соцреализма. В Париже (1980 и 1982 гг) я познакомился с собранием картин московских и ленинградских нонконформистов А.Глезера и его журналом «Третья волна». Это ещё больше укрепило мой интерес к творчеству художников-нонконформистов. Удалось даже приобрести пару картин Вячеслава Калинина и Владимира Вейсберга.
Затем я познакомился с киевскими художниками _ Иваном Марчуком и Борисом Плаксием. Их картины заинтересовали меня и теперь они представлены, насколько это оказалось возможным, в нашей семейной коллекции.
Потом пришло увлечение творчеством Харьковских художников, далёких от соцреализма, которых тоже трудно считать конформистами. Это - Тайбер, Джилос-Соловьёв, Куликов, Гонтаров, Попов, Норазян, Жолудь, Шеин и др. Их картины хорошо представлены в нашей коллекции.



«… Вы рисуйте,
Вы рисуйте,
вам зачтется…
Что гадать нам:
Удалось - не удалось?

.Ничего, что мы - чужие.
Вы рисуйте!
Я потом,
что непонятно ,
объясню»
(Б.Окуджава)


Картины Ивана Марчука и Вачагана Норазяна у нас дома. 1992г.


Картины Марчука и Гонтарова у нас дома. 

Слева на право Л.А., А.В. и В.В. Еременко


1990 г. Моррис Клид (Канада) пытается понять смысл картины Павла Тайбера


У картин Брозголей в своём кабинете.



Павел Брозголь (отец) - « Стекольщик»


Сергей Малыш – «Ожидание ветра» х\м 100х70 2001г.




Сергей Малыш – « Возвращение с охоты» х\м 55х75 2001г.

Иван Марчук

Сергей Алымов - «Большая мама» х\м 80х80 1991г.

Сергей Алымов – «Голубой волк» х\м 80х80 1991г.

Сергей Алымов – «Мадонна» х\м 75х65 1991г.

Борис Плаксий – «Портрет Виктора Еременко» х\м


Борис Плаксий –« Портрет Людмилы Еременко»


19.07.04.
Харків
Добрий день, Іване!
Я ще не зовсім одужав, на роботу не хожу, але зібрався з силами ,щоб написати тобі листа.
Твоя виставка у Харкові – велика подія для міста. Я й сам так вважаю і художники про те мені казали. Ті , що мені знайомі. Більшість з них можна віднести до колишнього андерграунду. Як і я, вони у захопленні від твоєї майстерності. Але ще більше мене радує не оцінка професіоналів , а те враження від твоїх картин, яке винесли з виставки мої колеги-фізики. Перше за все , це роздуми , які виникають під впливом твоєї творчості.
Може ти й не погодишся зі мною, але мені здається , що тобі пощастило у відносинах з радянською владою. Якби вона тебе полюбила, то не став би ти тим ІВАНОМ МАРЧУКОМ,
Яким ти зараз є. Я розумію, що навіть припустити того не можливо. Але уяві собі, як склалася б твоя творчість та твоє життя, якщо тебе тоді прийняли б до Спілки, як що би тебе включали би до офіційних делегацій, під контролем возили за кордон, влаштовували офіційні підцензурні виставки. Знаю, що ти б устояв від спокус, але тоді б влада розлютилося б ще більше.
І не тому, що твоя техніка відрізняється від тої, що притаманна художникам , тоді та й зараз головуючих у Спілці, а тому, що твої картини викликають роздуми. А роздуми для влади, особливо радянської, зовсім не бажанні. „ Який там ще голос якоїсь душі? Чому обличчя на картинах задумлеві та сумні ? Чому вони не радіють, хоча з того план по зернозаготлі виконаний? Але з того , в магазинах з”явилася горілка та ковбаса? Чого їм не вистачає? І чому пейзажі або нічні, або зимові ? А у хат солом”яні стріхи? Де ж наш радісний край з його щасливим життям? Не хоче його бачити автор Іван Марчук!”
Але я пом”ятаю, що влада до тебе не була байдужею. Коли вперше ( у кінці 70-х?) ми з Юріїм Даревичем та його Даркою шли до твоєї майстерні , у нас був хвіст з „хлопців у цивільному”. Вони тебе берегли, бо перші зрозуміли , що ти є „ надбання країни”.
Іване! Ми з Люсею були дуже раді знову зустрітися з тобою у нас вдома. Ця зустріч нагадала нам часи , коли ми ще не були такі старі. Скільки ж років ми знайомі з тобою? У мене є твої картини на яких помічений рік створення. Є й такі , що відносяться до 60-х років. До мене вони могли потрапити пізніше. Але мій портрет....Зараз він у мене( у квартирі Андрія). Вперше я його побачив на виставці твоїх картин у медичній бібліотеці.
Під назвою „портрет академіка Віктора Єременка”. Але я тоді ще не був академіком, мене обрали тільки у 1978 році. Дякую за передбачення... Портрет писався ще у тебе вдома на Борщагівці. Цей портрет дуже до вподобі моїй онучці , якій в осені виповнюється 20 років. Як давно ми познайомились з тобою і як швидко пливе час...
Знаєш, у мене серед колег по усьому світу багато друзів - по всім країнам колишнього Союзу, по всім країнам Європи, Америки з Канадою, навіть в Японії, Але найбільше мені дорога дружба з тобою , зустрічі з тобою у Києві та Харкові, у Нью-Йорку та Торонто...
Про тебе знають й у Каліфорнії : моя мати ( їй 93 років) із родиною мого брата ( теж її сина Андрія Боровика) мешкає вже багато років у Сан – Франциско. У них знаходяться два твоїх пейзажа. Але то моя власність. Є твої картини і у мене в квартирі та в квартирі мого сина Андрія.
За ці роки я зібрав понад 200 картин переважно харківських художників. Є й москвичі ( В.Калінін, В.Вейсберг...). Із киян тільки твої картини та Бориса Плаксія. Передавай йому привіт при нагоді.
Час від часу роблю виставки у великому фойє перед конференц – залою нашого інституту. Освічую фізиків у мистецтві...
Будь щасливий ,Іване. Успіхів тобі ! Завжди твій - Старенький Вітя Єременко


Иван Марчук

Иван Марчук



Иван Марчук


 Иван Марчук



Иван Марчук


Брозголь Павел - «Шабат»
Брозголь Михаил – «Красное и чёрное»

Иван Марчук



Иван Марчук

 Иван Марчук

 Иван Марчук „ Кінець путі”



 Иван Марчук

Иван Марчук


 В. Гонтаров – „Знімання з хреста” 160х190 1991р

В. Гонтаров –„Ковчег” 160х190 1990р

В. Гонтаров –„Козленіана” 100х80 2002р.

 В. Гонтаров –„Розмова” 130х190 1990р.

В. Гонтаров –„ Початок зими” 105х120 1991р


В. Гонтаров –„Відлига” 60х90 2001р


В. Гонтаров –„ День у листопаді” 160х190 1989р

В. Гонтаров –„ Золота УкраЇна” 130х140 1989р

Евгений Светличный - Євген Світличний


Світличний - „Свічки” п\о 112х140 1989р. 


Ліва частина диптиху – „ Апостоли Петро та Павло” п\о 130х91 1989р.


Права частина диптиху „ Апостолі Петро та Павло” п\о 130х91 1989р. ( із серії «Неофіти» )

Євген Світличний – „Пісня ( або «Бандурист»)” п\о 83х70 1985р.

 Євген Світличний - „Риба” (ліва частина триптиху) п\о 65х80 1989р.

 Євген Світличний -”Ікар” (центральна частина триптиху)

Євген Світличний „Човен” (права частина триптиху)

 Картины Ивана Марчука


Картины Александра Жолудя



В. Норазян – «Шатёр»,холст, масло 70х70

В. Норазян –«Кентавр», холст,масло. 70х70

В. Норазян –«Химеры». Холст,масло, 70х60.

В. Норазян –« Лестница». Холст, масло. 70х50

 Евгения Моргулян –«Семья». Холст,масло 30х40

Сергей Алымов Картон, масло. 40х40


Сергей Малыш - Холст, масло.30х45 «Волынщик»

 С.Малыш – Холст, масло. 30х45 – «Птицелов» 2002г.

Юрий Шеин – «Композиция», холст . масло 70х60




Павел Тайбер - холст, масло 60х60 «Разговор с Петрушкой» 1986г.




М.І. Попов – „ Дождемося і ми, вийдемо з нори” (автопортрет) П\О 60х47 26.08.2002р.



 Попов М.І. –„Зелена неділя” п\о 160х140 1998-2002рр.


М.І. Попов - „Хуторянське диво” п\о 137х124

 М.І. Попов – „Найкраща спілка - чоловік та жінка” п/о 108х131 1988р.

  М.І. Попов – „Хвали день у вечорі, а ніч перед смертю” п\о 105х140 1985р.


 М.І. Попов –„ Горище” п\о 105х150 1985р.

 М.І. Попов - акварель (под стеклом)

М.І. Попов –„ Гомін зелених трав” п\о 80х90 1990р.


 М.І. Попов – „Русокоса” п\о 78х100 1990р.


 М.І. Попов – „Спогад про дитинство „ п\о 140х160

М.І. Попов –„ Забули самі люди де бували” п\о 140х160

 М.І. Попов




М.І. Попов –„Зелена неділя” п\о 160х140 1998-2002рр.

М.І. Попов –„Зимно”-п\о 60х80 1991р.


М.І. Попов – „Світло чорного терену” –п\о 80х100 1991р.

 М.І. Попов – „Земля важча ніж день” -77х88 1991р. п\о



 М.І. Попов – „Три ворони „ – п\о 141х160 2002р.

Павел Абрамович Тайбер - «Старая тумбочка» х\м 130х90 1990г.


 П.А. Тайбер -«Дивная птица» -х\м 90х100 1991г.

П.А. Тайбер - «Сгоревшая икона» - х\м 120х100 1991г.

 Олена Котляр -«Аидише Мама» - х\м 2006г.


 О. Котляр - «Симхат Тора = Свято Тори» полотно\темпера 100х150 2005р.

О. Котляр - «У Бердичеві» - полотно\темпера - 2005р.

 П.М.Брозголь - «Стекольщик» х\м 1991-1993гг.


П.М. Брозголь - «Натюрморт с семисвечником» - х\м 100х100 1992г.


 П.М. Брозголь -«Натюморт на красном фоне» х\м 100х90 1990г.

П.М. Брозголь - « Натюрморт ….» х\м   

 М.П.Брозголь - х\м 1993г.

М.П. Брозголь -«Акт» -х\м 100х105 1993г.


 М.П. Брозголь - «Шерри-бредни» х\м 120х80 2002г.


М.П. Брозголь-«Композиция с лимоном» - х\м 80х100 1990г.

 Джилос-Соловьев Е.Е. – « Сон» -х\темп 98х88 1990г.


Джилос-Соловьев Е.Е. - «В мастерской» х\темп 100х100 1990г.


 Джилос-Соловьев Е.Е. - «Фигура в интерьере» - х\темп 1990г.



 Джилос-Соловьев Е.Е. – «Кукловод» х\темп 100х90 1990г.

 Джилос-Соловьев Е.Е. – «Вече» -х\темп 100х90 1990г.


Джилос-Соловьев Е.Е. - «Элитный экземпляр» х\темп- 100х100 1990г.


 Джилос–Соловьев Е.Е. - «Крест» х\темп 90х100 1990г.


 Гладкий А.В. - «Фигура 1» х\м 1987г.

Гладкий А.В. - «Фигура 2» х\м 1987г.


 Гладкий А.В. – «Море» х\м 1988г.

 Гладкий А.В. - х\м

 Алымов С.И. - « Синий волк» х\м 80х80 1991г.

Алымов С.И. - «Мадонна» х\м 75х65 1991г.


 Алымов С.И. - «Большая мама» х\м 80х80 1991г.

 Шеин Ю.А. - «Композиция» х\м

Шеин Ю.А. –«Композиция» х\м



Шеин Ю.А. – «Топос 1» 85х100 2000г

Шеин Ю.А. – «Топос 8» 81х86 х\м 200г.